Få din hjemmeside i toppen af Googles resultatliste

Google er verdens største søgemaskine og også det mest brugte site i Danmark.

Tæt på 99 % af Danskerne der benytter internettet, benytter Google i deres informationssøgning og internet handler.
Derfor er det utroligt vigtigt, at din hjemmeside bliver fundet på Googles første side, når der søges på din virksomhed og produkter, så du kan få din del af kagen når det kommer til salg og branding.

Du kan blive fundet på Google på 2 forskellige måder.
SEO (search engine optimization) er gratis og SEM (search engine marketing) er købt annoncering

Simple Webhouse kan hjælpe dig med både SEO og SEM og vi tilpasser ydelsen og prisen dit behov.

Facts om SEO – Søgemaskineoptimering

SEO er forkortelse af Search Engine Optimization – på dansk søgemaskineoptimering.

SEO er en metode, der bruges for at forbedre de interne og eksterne aspekter af en hjemmeside i forhold til søgemaskinernes krav og forventninger (algoritmer) og forbedre hjemmesidens synlighed i søgemaskinerne.
Jo højere placering en hjemmeside får, jo flere besøgende bliver der i princippet sendt til denne gennem søgemaskinerne – takket være SEO.

SEO vises i Googles organiske felt
Ranking er den placering websiden får i søgemaskinerne, når søgningen er foretaget (søgeresultaterne – SERP). Konkurrencen mellem hjemmesider er på målrettede søgeord og søgesætninger. Jo flere virksomheder, der kæmper for de samme søgeord, des højere er konkurrencen også – og dermed også de penge og den tid, der skal investeres i SEO.

Facts om SEM – Search Engine Marketing

SEM bliver også kaldt Google Adwords.
Når man søger på Google, er det de annoncer der findes til højre og ovenover de organiske (SEO) resultater. Derudover kan man på nogle websites finde Google annoncer på deres sider.

For det meste beregnes annoncerne ud fra CPC (cost per click), hvor en bestemt beløb bliver fratrukket hver gang en bruger klikker på en annonce, men det kan også beregnes ud fra CPM (cost per mille), hvor et bestemt beløb bliver fratrukket, hver gang en annonce er blevet set 1000 gange.

Et program som Adwords tillader en hel del målretning. Man kan vælge hvilke regioner, sprog, tidspunkter og typer af udstyr (fx mobiltelefon), som de bliver vist på. Man kan også vælge om de skal være tekst- eller billedbaseret, hvorvidt de kun skal dukke op hos Google og/ eller relevante partner sites, den højeste pris man er villig til at betale for bestemte nøgleord osv.

Et vigtigt element er udvælgelsen af de rigtige nøgleord. Her er det afgørende at vælge nøgleord, hvor det er sandsynligt, at brugeren gør, det du ønsker (fx køber etprodukt, beder om et tilbagekald, udfylder en formular osv.). Dette hjælper Simple Webhouse dig med.